CNN's Wolf Blitzer Falsely Claims the GOP Helped Fund the Trump Dossier

ola olugbemi | October 26, 2017
Font Size

CNN, the self-described “Facts First” news organization, offered half-truths to its audiences about the scandal surrounding the infamous Russia-dossier produced by ex-British spy Christopher Steele.

During a panel discussion on CNN's “The Situation Room," host Wolf Blitzer claimed that a Republican donor “helped fund the Russia dossier.” Except that's just not true.

The Daily Caller reported the true story of how the Clinton campaign and the Democratic National Committee paid the Washington firm Fusion GPS to fund Steele's research and compile the dossier, which included unverified claims of Russian collusion and bizarre stories about prostitutes peeing on hotel beds.

While a Republican donor did initially pay Fusion GPS for opposition research into the Trump’s campaign during the primary, the donor did not fund the dossier in question. In fact, Republican opposition research stopped after Donald Trump officially became the Republican nominee in April. The Clinton campaign and the DNC began their research in June, and eventually produced the dossier.

However, neither Blitzer nor any of his panel members committed themselves to this critical fact.

The facts surrounding who exactly funded the dossier play a critical role in learning the truth of this ever-unfolding story, especially in the case of CNN. But instead of objectively reporting the "facts" as they promised, the panel spun a story in which both Democrats and Republicans were responsible for producing the dossier, when it appears that the Clinton campaign and the DNC were ultimately responsible.  

CNN may put out ads reminding audiences what an apple looks like, but they're working really hard to make that apple look like a banana.

donate
mrc merch